Reklam

Yazımı Karıştırılan Sözcükler


Yazımı Karıştırılan Sözcükler


Merhabalar. Bu makalemde sizlere yazımı karıştırılan kelimeleri derledim. Ben de sınava girmiş bir birey olarak biliyorum ki TYT ve AYT sınavlarında yazım yanlışları konusu önem taşıyor. Şöyle bir konu incelediğimde gördüm ki çok fazla yazımı karıştırılan sözcükler var. Ben de bunların önemli ve büyük bir kısmını ele almaya çalıştım. Şimdi yazımı karıştırılan sözcüklerin doğru yazılmış listesine göz atalım..



Yazımı karıştırılan sözcüklerin doğru yazılımları:

çare
bazen
alüminyum
ait
pek çok
böyle
abajur
çünkü
iddia
icra etmek
herkes
gardırop
antrenman
soğan
entelektüel
tıraş
inisiyatif
konservatuvar
acayip
hoparlör
okuryazar
enstitü
karakter
eşofman
bisküvi
alelacele
anneanne
babaanne
cicianne
kılavuz
her şey
hiçbir şey
yanlış
yalnız
beyzbol
bilinçaltı
asfalt
birçok
dekorasyon
parşömen
egzoz
şövalye
aferin
kalemtıraş
konjonktür
çöpçatan
anekdot
herhâlde (ihtimal)
her hâlde (kesinlik)
süveter
dershane
yemekhane
eczane
postane
pastane
hastane
insanoğlu
bir an
birdenbire
boşboğaz
laubali
gözlemevi
ya da
teneffüs
otobüs
oysaki
illaki
kabakulak
apaçık
kirpik
kapitülasyon
akrostiş
orijinal
otomatik
maydanoz
şoför
ta ki
eskrim
aşçı
kg'dan
13 Haziran Çarşamba günü
anayasa
anaokulu
ana dil
ana vatan
ana düşünce
efekt
ikide bir
prospektüs
stajyer
vejetaryen
taahhüt
maalesef
alakadar
floresan
karnabahar
flüt
grup
kolonya
kibrit
üniversite
tişört
strateji
sürpriz
şefkat
sezaryen
sprey
heyecan
alışveriş
direkt
pardösü
menü
aslan
doküman
halüsinasyon
makine
hırgür
erozyon
yayın (yayma işi)
yayım (baskı)
ortaokul
orta öğretim
öz geçmiş
travma
fasulye
apartman
apandisit
antibakteriyel
akaryakıt
çalar saat
bugün
hiçbir
birkaç
her bir
bir takım (sayı)
birtakım (herhangi)
cankurtaran
vurdumduymaz
alerji
ateş böceği
emretmek
terk etmek
rast gelmek
rastlamak
kırmızıbiber
milletlerarası
başsavcı
şofben
gözyaşı
vazgeçmek
dolma biber
sarımsak
poğaça
dinozor
psikoloji
kravat
Doktor Ali Bey
17:00'de
affedersiniz
müracaat
başvurmak
güler yüz
başıboş
pijama
profesör
muşamba
veya
ayaküstü
suçüstü
akşamüstü
röportaj
zatürre
espri
silahşor
tespit
Ayşe Hanım
laboratuvar
doğumevi
sağlık ocağı
karasinek
Azerbaycan
hoş geldin
hoş bulduk
hoşça kal
üslup
meteoroloji
T.C.
Türk Dili dergisi
TDK'nin
5 Nisanda
Zonguldak'a
ıstakoz
hazzetmek


Yazım Yanlışı Olan Cümleler


Şimdi de hep beraber aşağıdaki metindeki yazım yanlışlarını bulalım:

Soru:
Bugün sabah 8.00'da okula gittim. Fen dersinde öğretmenimiz ödev verdi. Ben ödevimi eve bırakmadım. Tenefüste bitirdim. Çünki bugün kursum vardı. Bu sebeple okulumdan akşam üstü çıkacaktım. Tenefüste bitirdiğim ödevimi kurstaki öğretmenime gösterdiğimde iki soruda yalnışlık yaptığımı öğrendim. Bu beni biraz üzdü. Eve geldiğimde yalnışlık yaptığım konuları tekrar ettim. Bugün yemekte karnıbahar vardı. Yemeğimi bitirdikten sonra odama geçtim. Ardından zil çaldı. Kapıyı açtığımda arkadaşlarımın elinde pasta vardı. Evet, bugün doğum günümdü ve ben bunu unutmuştum. Arkadaşlarım bana süpriz yapmıştı çok mutlu olmuştum.

Yukarıdaki metinde kaç tane yazım yanlışı vardır?

Cevap:
Yukarıdaki metinde toplamda 9 tane yazım yanlışı vardır.
*
Bugün sabah 8.00'da okula gittim. Fen dersinde öğretmenimiz ödev verdi. Ben ödevimi eve bırakmadım. Tenefüste bitirdim. Çünki bugün kursum vardı. Bu sebeple okulumdan akşam üstü çıkacaktım. Tenefüste bitirdiğim ödevimi kurstaki öğretmenime gösterdiğimde iki soruda yalnışlık yaptığımı öğrendim. Bu beni biraz üzdü. Eve geldiğimde yalnışlık yaptığım konuları tekrar ettim. Bugün yemekte karnıbahar vardı. Yemeğimi bitirdikten sonra odama geçtim. Ardından zil çaldı. Kapıyı açtığımda arkadaşlarımın elinde pasta vardı. Evet, bugün doğum günümdü ve ben bunu unutmuştum. Arkadaşlarım bana süpriz yapmıştı. Çok mutlu olmuştum.

Kelimelerin doğru yazımı ise şu şekildedir:
8:00'de
teneffüs
çünkü
akşamüstü
yanlışlık
karnabahar
sürpriz

Yorum Gönder

0 Yorumlar