Reklam

4 ayda 20 kilo vermek! Nasıl zayıflanır? (70 kilodan 50 kiloya düşmek)



4 AYDA NASIL 20 KİLO VERDİM?


 Hey, merhabalar. Bu makalemde sizlere 4 aya yakın kısa bir sürede nasıl 20 kilo gibi bir rakam verdiğimden bahsedeceğim. 

 İlk ay 6 kilodan fazla vererek başladığım kilo verme süreci, hızlı bir şekilde devam etti. Başlangıçta 70 kiloydum, 4 ay sonunda ise elde ettiğim sonuç 50 kiloydu.

 Kilo verme sürecinde yaptığım bazı hatalar vardı. Örneğin; ilk günler 300-400 kalori gibi çok düşük beslenme stilim vardı. Evet şaka yapmıyorum.. Gerçekten de günde  300-400 kalori ile besleniyordum. Kalori takip ediyorsanız sadece bir çikolata yediğinizde bile 300 kalori aldığınızı bilirsiniz.

 Peki ben ne ile besleniyordum? İlk olarak sabahları yumurtanın akı, evet sadece akını yiyordum. Çünkü sarısında olan 50 kaloriyi fazla görüyordum. Sadece 17 kalori alarak sabah öğünümü bitiriyordum. Ara öğüne gelecek olursak, ara öğünü biraz daha sıkı yapıyordum, çok da sıkı sayılmaz. Bu öğünde meyvelerle besleniyordum. Elma, armut, muz.. Yaklaşık 100 kalorilik meyve yiyordum. Akşamları genelde ya yoğurt ya çorba ya da salata yiyordum.

 Peki bunun sonucunda ne oldu? Açıklayayım; bu bedenim için hiç iyi olmamıştı. İki gün içinde çok halsiz düştüm, yataktan çıkamıyordum ve midemi bozmuştum. Bende yöntemi değiştirmeye karar verdim. Bu değişiklik biraz daha sağlıklı kilo vermeme sebep oldu. Şimdi size neler yapmanız gerektiğini aşama aşama anlatmaya başlayacağım. Kesinlikle benim ilk başladığım gibi başlamayın! Sonucu benimkinden daha kötü olabilir. Eğer kilo vermek istiyorsanız bundan sonraki aşamaları uygulamanızı tavsiye ediyorum.



Kararlı olun


 Kilo vermek konusunda kararlı olmak çok önemli. Kilo vermek istediğinizde kendinizi motive etmeye başlayın. Örneğin; kendinize "ben kilo vermek istiyorum, kilo vermek için hazırım" deyin ve bu kararınızdan pes etmeyin.


Kalori hesabı yapın


 Kalori hesabı yapın dedim, evet ama bunu benim yöntemim gibi uygulamayın. Günlük aldığınız kaloriden yaklaşık %10 ile %30 arasında kalori azaltmaya çalışın. %30'dan fazla azaltırsanız metabolizmanız yavaşlayabilir ve bu sağlığınızı bozabilir. Günlük 2500 kalori alıyorsanız, %20 az kalori almaya başladığınızda, bu 2000 kalori alacağınız anlamına gelir. Yediklerinizin kalori listesini tutun ve o kaloriyi aşmamaya dikkat edin.


Dans edin


 Dans etmek çok fazla kalori verdiren bir yöntem. Müzik açıp istediğiniz tarzda dans ettiğinizde bile vücudunuzdaki sıkılaşmayı da tartıda verdiğiniz kiloyu da görebilirsiniz. 

Öğünleri küçük tabaklarda yiyin


Öğünleri büyük tabakta yemek daha çok yemenize sebep olur. Bu sebeple küçük tabak tercih etmelisiniz.

Yürüyüş yapın


 En etkili kilo verme egzersizlerinden biri  yürüyüş yapmaktır. Günde 30 dk yürüdüğünüzde bile vücudunuzdaki etlerin sıkılaştığını fark edebilirsiniz. Size tavsiyem tempolu yürümenizdir. Hatta koşmanız kilo vermeniz açısından daha faydalı olabilir.


Daha çok su için


Su içmek metabolizmayı hızlandırıyor. Günde 1.5 - 2 litre su için. Ayrıca bol miktarda su içmek karnı şişirdiğinden fazla yemek yeme isteğinin önüne geçebilir.

Kahvaltıyı iyi yapın


Kahvaltıya önem verin. Sabah kahvaltınızı sıkı yapın. Akşam yemeğinde çok fazla yememeye özen gösterin. Bu arada sıkı yapın dedim diye yağlı gıdalardan bolca yemeyin. Patates kızartması gibi yiyeceklerden uzak durun. 


Diyet bisküvilerini bol miktarda tüketmeyin

Kilo vermekte yapılan hatalardan biri de diyet ürünü diye paket paket bisküvileri mideye indirmektir. Bu kilo vermek açısından oldukça yanlıştır. Evet diyet biskuvilerinin yağ oranı azaltılmıştır ama bu istediğiniz kadar yiyeceğiniz anlamına gelmez.

Yeşil çay için


 Yeşil çay metabolizmanızı hızlandırarak kilo vermenize yardımcı olabilir.

Meyve yiyin


 Meyveler lif ve su içerir. Meyve yemeyi unutmayın.



Bu tavsiyelerim dışında;

- Ekmeği azaltın

- Öğün atlamayın

- Kendinize hedefler koyun

- Lokmalarınızı iyi çiğneyin

-  Ara öğünlerde 1 avuç kavrulmamış fındık, fıstık, badem ve ceviz yiyin.


Size vereceğim tavsiyeler bunlardı. Kendinize güvenin, pes etmeyin, zayıflayabilirsiniz. Hoşçakalın 😊

Yorum Gönder

2 Yorumlar